divendres, 16 de setembre de 2011

¿Cómo se dice cubo en catalán?

Situació real viscuda avui a la meva aula.

Un alumne de sisè, nascut i escolaritzat a Catalunya, em pregunta "¿Cómo se dice cubo en inglés?". A la qual cosa li contesto "look up in a dictionary".
Als tres minuts torna amb un diccionari a la mà i em pregunta "¿Cómo se se dice cubo en catalán?"

Aquesta situació m'ha fet pensar en la immersió lingüística i les polèmiques generades arrel de les sentències del TSJC i del Tribunal Suprem, i el mal que alguns partits estan fent a la nostra escola, a la nostra llengua i a la nostra societat.
No sé si tot plegat ha estat el producte d'un fi electoralista o bé la ignorància elevada a l'enèssima potència, però el que tinc clar, és que Espanya ens està escanyant i cada dia que passa ens deixa menys aire.