divendres, 22 d’abril de 2011

Abocadors. Introducció.

Fa uns mesos vaig preguntar a una classe de 25 nens i nenes de deu anys, de l'escola on treballo, aquí a Cerdanyola, si sabien què era Can Planas. Només li sonava vagament a un. Els vaig demanar que ho preguntessin a casa. Només dues famílies sabien alguna cosa sobre l'abocador. La setmana passada, a l'endemà del debat, vaig coincidir amb una mare de l'escola on porto els fills, en una geladeria. No recordo com va sortir el tema però no en sabia res dels abocadors. Aquests són dos exemples però en podria posar uns quants més. Molta gent de Cerdanyola, de fet, m'atreviria a dir que la gran majoria, desconeix els problemes que tenim al nostre poble amb els abocadors.
Malgrat siguin els abocadors un dels temes estrella a tractar durant la propera legislatura, malgrat la informació que hi ha als mitjans locals i gratuïts i la difusió que des de la plataforma es fa, la informació no arriba.
Dies enrere, preparant-me pel debat dels abocadors, vaig trobar més de 60.000 pàgines a google en resposta a "abocadors Cerdanyola".
Vaig preparar un material, no sé ben bé amb quin objectiu, però havia de cumplir amb el següent: donar informació sobre els diferents abocadors de Cerdanyola, de lectura ràpida i fàcil i que no excedís d'un din-a-4, de manera que fins i tot fos comprensible per alumnes de primària.
Qui sap, potser s'animen i fan inclouen una activitat al Cerdanyola Educa.