dissabte, 29 de gener de 2011

La lletra escarlata sobre les polítiques catalanes.

Boston s. XVIII o Catalunya 2.011?



"No serà el signe de la meva vergonya sinó de la vostra".

Ja fa uns mesos que companys i sobretot companyes de partit m'advertien de les estratègies que arriben a utilitzar altres partits per a deteriorar la imatge d'una alcaldable. He parlat amb moltes dones, portaveus, regidores, alcaldables,... d'Esquerra però també d'altres partits. I m'ha sobtat saber que han intentat deteriorar la seva imatge a base de rumors, basats en qüestions personals, i la majoria de vegades, inventats. El post que vaig penjar divendres va provocar algunes trucades i missatges i d'entre elles, la d'un regidor del nostre ajuntament, que és persona, i que es va preocupar per saber com estava. Una de les coses que em va dir, em va impactar: "eres carne de cañón, ets dona i ets jove, a mida que s'acosti la data, la pressió augmentarà".

Hi ha molta documentació per internet al respecte, però un programa de tv3 (de fa uns 3 anys) m'ha cridat especialment l'atenció. Periodistes i polítiques catalanes debaten sobre el paper de la dona en la política, arran sobretot dels rumors en què es veuen implicades les polítiques pel sol fet de ser dones, prenent com a exemple la notícia apareguda sobre la ministra francesa, que és soltera, està embarassada, i no vol fer públic el nom del pare del seu fill. Algunes reflexions extretes del debat:

- Carme Figueres. Diputada del PSC al Parlament: "La intimitat d'una dona no ha de tenir interès públic".

- Joana Ortega. Diputada d'UDC al Parlament: "Em preocupa que un rumor no es contrasti i es doni com a fet. Em preocupa que el rumor sigui donat per vàlid".

- Montserrat Nebrera. Diputada del PP al Parlament: "No m'agrada que les dones es jutgin pel fet de ser-ho i pel que puguin tenir entre les cames. M'agrada que es jutgin per les coses que fan. La intimitat és un valor que s'ha perdut".

- Anna Mercadé. Empresària i assessora d'empreses: "Hi ha dues vares de mesurar. Als homes se'ls mesura d'una manera i a les dones d'una altra. El que em preocupa és que els rumors portin a qüestionar la vàlua d'una dona. I aquest és el preu que estem pagant les dones perquè hem entrat al món dels homes. En el món empresarial també s'utilitza la vida privada de les dones. Quan una dona arriba a dalt hi ha el rumor de que se n'ha anat al llit amb el de dalt. I això és normal a les empreses.

- Adela Subirana. Empresària i consellera de Sacyr Vallehermoso: "Les dones estem al món del treball però el protagonisme el tenen els homes. Només el 4% de directors i presidents de bancs són dones. I en el cas d'Espanya és per llinatge. En l'àmbit econòmic no hi ha dones. En igualtat de condicions, gairebé sempre hi posen un home".

3 comentaris:

Lluís Soler i Turu ha dit...

Si juguen brut és, senzillament, perquè els fas molta por. Però si alguns es pensen que amb el fangueig i els rumors falsos podran minar-te, és que encara no et conèixen.

Molts ànims que només falten 3 mesos i, com deia aquell, fins a la victòria sempre!

Helena Solà ha dit...

Gràcies Lluís! Un petó ben gros!

Anònim ha dit...

Endavant Helena!
Està clar que remous sentiments, no deixes indiferent, i això el gran volum de mediocres que ocupen o volen ocupar el nostre ajuntament no ho paeixen i la única manera que troben per intentar deixar-te fora de combat és aquesta tan "rastrera"...Ja saps que pel damunt de tot això hi tens molta gent que et donem el nostre suport incondicional!
ànims i una abraçada,