dimarts, 25 de gener de 2011

Cerdanyola educa?

La setmana passada vaig acompanyar un grup d'alumnes de primària a fer una visita al centre d'informació del parc de l'alba per a fer una activitat emmarcada en el Cerdanyola Educa sobre el Sincrotró Alba.

Objectivament no podria dir quanta estona es dedica a parlar del sincrotró. El que em va sorprendre és l’estona que es dedica a vendre un nou barri, la qual cosa em fa dubtar sobre els objectius de l'activitat, que recordem-ho, és adreçat als alumnes de primària de les nostres escoles.

Qualitat ecològica, corredor biològic, qualitat de vida per a les persones (aquí parlen d'habitatge de renda lliure i protegit amb plaques solars per a escalfar l'aigua), mobilitat sostenible (carril bici i àmplies voreres per a crear passejos agradables i confortables), energies renovables i netes, estalvi d'aigua potable, qualitat tecnològica,... són paraules que apareixen al llarg de la visita, però en cap moment es fa menció a les 200.000 tones de residus tòxics que hi ha a tan sols 500 metres del Sincrotró.

Això fa que em plantegi diverses qüestions: per què una activitat que ha d’explicar què és el Sincrotró, acaba sent un publi-reportatge sobre una futura zona residencial? Per què no es dona informació referent als abocadors que hi ha a la zona?

Potser seria una bona oportunitat per a explicar als alumnes de Cerdanyola en quina ciutat viuen, quines agressions ambientals han patit els darrers anys i quines són les solucions que es proposen.

(Carta enviada als mitjans locals)