dissabte, 18 de desembre de 2010

Publicitat. Més.

Quan es fa la publicitat d'un producte cal tenir en compte molts factors. Però sobretot cal pensar a qui va adreçat el producte, el públic. Si aquest és masculí, femení, gent jove, gent gran o nens,...

Abans de que un anunci sigui vist per televisió es projecta a un públic variat i amb major presència del perfil a qui va adreçat. Malgrat això, un cop l'anunci ja s'està visionant per la TV, aquest ha de ser modificat si "disgusta" a part del públic.

En el cas de l'anunci de Häagen Dasz que vaig penjar dos posts més avall, els publicistes van tenir en compte que el moment romàntic que van voler mostrar s'hagués pogut trencar si el gust del gelat no hagués estat del gust de la noia, en aquest cas de les consumidores que són les que se senten identificades. I en tot l'anunci, malgrat ocupar la terrina de gelat un pla exclusiu per a ella, el gust del gelat queda tapat. I aquest "detall" hagués influït en el volum de vendes.

Hi ha un anunci de baileys que es va passar molt a les nostres televisions fa cosa d'un any i que van haver de retallar. En acabar l'anunci, es veia com un braç fort, masculí, amb una copa de bayleys a la mà, agafava una noia que duia un vestit de seda daurat amb l'esquena descoberta i l'apropava cap a ell. En fer aquest gest, el baileys sortia de la copa amb un suggeridor moviment que anava cap a l'esquena de la noia i el seu vestit. Mentres que per als homes evocava una ejaculació, les dones pensaven que la gracieta de l'home els embrutaria un vestit tan bo. I l'escena va ser retallada.

Fa cosa d'uns 20 o 30 anys que un anunci va fer que Johnson&Johnson hagués de retirar un xampú del mercat. Curiosament era el xampú més bo de la marca però un mal anunci el va fulminar. La dona que sortia com a imatge del xampú i malgrat ser molt maca, passava dels 40. Les dones de 20, 30 i 40 no volien assemblar-se a un dona que havia passat la quarantena. Però el més curiós és que les dones de 50 tampoc ja que se sentien identificades amb dones més joves.

La joventut, la bellesa i el sexe són un reclam publicitari. Malgrat no haver trobat en el youtube l'anunci de baileys del que parlo, n'he trobat un que és prou suggeridor i en el que s'alternen les imatges del baileys caient dins d'una copa, i uns llavis de noia que es van movent. En què fa pensar?



N'hi ha d'altres que triomfen per no caure en els tòpics i que són molt creatius:

1 comentari:

ManyanasJ ha dit...

L'anunci dels Castors és un clàssic a Colòmbia X'-D