dissabte, 2 de gener de 2010

L'instint de la seducció. Conclusions.

Segons en Sebastià Serrano hem vingut al món a festejar. A qualsevol lloc i en qualsevol moment utilitzem una sèrie de gestos de manera semiconscient per seduir.

Les dones.
Mirem més i millor als ulls. I és que amb una bona mirada podem aconseguir enriquir una relació amb el joc d'ara et miro, ara no, ara ens mirem,... qui manté la mirada mentres parla gaudeix d'un estatus més alt. Les dones somriem més i obrim més la boca i els ulls, ens refreguem els llavis amb la llengua, aixequem més les celles, en definitiva, gesticulem més.
Les dones articulem de manera més precisa, més ràpida i pronunciem i articulem millor. També modulem millor la veu i en la intimitat la nostra veu és més suau, rica i sensual.
La veu, la mirada, els gestos,... són elements propis del flirteig, de la seducció. Les dones podem fer augmentar el nivell de testosterona en un home fins a un 150% i només amb la comunicació no verbal. El desig sexual fa que els llavis s'inflin, les pupil.les es dilatin, el cor s'acceleri, el cos comenci a transpirar fins que gràcies al sistema parasimpàtic, els missatges del cervell arriben a l'engonal.

Els homes.
Abans de despertar qualsevol susceptibilitat, recordo que tot és una teoria d'en Sebastià Serrano la qual està basada en diferents estudis.
Donen més ordres i ho fan directament. Amb la forma més directa, l'imperatiu. L'home mana més directament i sense embuts. Mentre que la dona ho fa amb insinuacions, més subtilment.
La veu té un gran atractiu i pot ser un element decisiu a l'hora de triar parella. Els homes utilitzen sovint tons monòtons i avorrits, com a màxim pot variar el volum però modula molt poc.
Els homes fan preguntes més llargues i rebuscades de manera que els entrevistats prefereixen que el locutor sigui una dona. Els locutors fan preguntes fins a tres vegades més llargues que les locutores. Per a una dona, preguntar és una forma d'apropar-se mentre que per a l'home forma part d'un interrogatori.

Si som capaços d'elaborar un bon missatge amb imaginació, agudesa, coherència i controlem el llenguatge no verbal, ens podem guanyar una bona reputació.
En Sebastià Serrano conclou que en la comunicació no verbal hi ha l'èxit i el fracàs de les relacions de parella.