dijous, 26 de novembre de 2009

L'instint de la seducció (part I)

Dimarts vaig anar a L'aranya i l'Olivia em va aconsellar un parell de llibres d'en Sebastià Serrano: L'instint de la seducció i El regal de la comunicació. Buscava alguna cosa relacionada amb la comunicació no verbal ja que m'apassiona. Les mirades, els somriures, els moviments, són més importants que el propi missatge.

Vaig començar per L'instint de la seducció i he de dir que no m'esperava en absolut el que m'he trobat. La primera part del llibre ens explica les arrels de la comunicació no verbal, de l'art de la seducció. Com que en Sebastià Serrano és un expert en la matèria i és a més un bon escriptor, en transcriuré alguns fragments.

El llenguatge verbal ens dona informació de com és el món mentre que la informació que trobem en els signes no verbals reflecteix l'estat emocional, les actituds davant dels altres,... sovint aquesta informació no verbal la rebem de manera gairebé inconscient. És quan diem allò de "no ens hem dit res però ens ho hem dit tot".

Segons en Sebastià Serrano els nostres cossos estan dissenyats per seduir: "...L'adaptació total a caminar drets tindria força conseqüències en la percepció dels cossos entre mascles i femelles i modificaria tant la focalització en determinats rituals d'aproximació. Primer, les mans, eren cada vegada més destres, més agafadores i més creatives en l'art de tocar...".

La desaparició del periode de zel, i l'augment del pit en la dona, la diferencia de la resta de femelles mamífers. "...aquests canvis en la morfologia de les femelles trasbalsarà, i de quina manera, els sistemes de comunicació entre mascles i femelles. De tant, m'imagino l'astorament i la desorientació dels mascles que es veurien abocats a modificar el temps dels rituals d'aproximació i els indrets corporals...", "...es considera el pit de la dona com el primer punt del seu cos -un delicat punt d'acumulació- on l'home fixa la seva atenció, els avantatges en l'alletament -si hi eren- passarien a tenir una funció molt secundària....".