dilluns, 2 de novembre de 2009

Another day in paradise

Les cançons acostumen a portar-me records, sensacions. Another day in paradise em transporta al viatge de fi de curs de 8è a Mallorca. Tornàvem cap a l'hotel després de passar el dia a la cala de Sa Foradada. Recordo l'olor de la crema del sol barrejada amb la sal, l'escalfor de la pell després d'un dia de platja i la felicitat absoluta. A l'autocar sonava Another day in paradise i aleshores el meu anglès només em permetia imaginar què deia la cançó. Només entenia "paradise" i aleshores jo pensava que ja hi era.
Anys més tard vaig saber de què parlava la cançó i res tenia a veure amb el que jo havia imaginat. Phil Collins va escriure la cançó tot fent una crítica de la pobresa extrema que hi ha a EEUU, el contrast que hi ha a l'entrar als estudis de Hollywood amb la quantitat de homeless que hi ha Los Angeles el va fer escriure aquesta cançó.



Aquestes són altres cançons que van sonar molt aquell maig del 90 a Mallorca: