dilluns, 9 de novembre de 2009

Altra vegada un notari vulnera els drets de la meva llengua

Al febrer de 2.004 vaig denunciar davant la Junta Directiva del Col.legi de Notaris de Catalunya la notari que em va fer les escriptures d'una compra per fer-me-les en castellà. I és que segons el decret de 30 de juliol de 1.998 204/1998 les escriptures han de fer-se en català a menys que el comprador les demani expressament en castellà i òbviament, aquest no va ser el meu cas.
La resposta del la JDCN va ser que la notari en qüestió no acceptava la meva queixa ja que el banc, mitjancer entre la notari i jo, sempre se li havia adreçat en castellà. Argument d'altra banda absurd ja que la client era i jo i en cap moment vaig fer la petició esmentada.

La setmana passada, 5 anys i mig més tard, en una altra operació de compra, em trobo que un altre notari, em torna a fer les escriptures en castellà. Quan li recordo que aquestes per defecte de forma han d'estar en català, em diu que com que a Cerdanyola la majoria de gent parla en castellà, que sempre les fa en castellà i que no ha tingut mai cap problema.
És el segon notari que vulnera els meus drets i els de la meva llengua tot saltant-se les normatives. Em preocupa tant pensar que els notaris actuen per desconeixement, com per desídia. En tot cas, altra vegada hauré de fer el viatge cap a Barcelona.

L'objectiu d'aquest post és donar a conèixer els drets que tenim i que desconeixem pel que fa a la nostra llengua, i que d'altra banda, no tenim perqué fer-ho ja que no som experts ni tenim perqué ser-ho, en qüestions legals. Vull aprofitar també per animar a la gent a denunciar i és que crec que aquesta és l'única manera que tenim de fer respectar els nostres drets.

L'adreça del Col.legi de notaris de Catalunya és: C/ del Notariat 4, 08001 Barcelona. El telf: 93.317.48.00.
Oficina de garanties lingüístiques: 93.567.10.00.

2 comentaris:

Josep Maria ha dit...

Ja trigues en fer la reclamació, com et descuidis no arribaràs a temps...

Anònim ha dit...

És increïble! A mi també me les van fer en castellà fa uns anys i no sabia que tenia aquest dret.