dimecres, 14 d’octubre de 2009

El paradís.

Escolteu la música, tanqueu els ulls i imagineu que esteu tranquils, relaxats, còmodes, a gust... Us sentiu feliços... sou al paradís.
Com és el vostre paradís?

Aquest exercici el vaig fer amb els meus alumnes pre-adolescents la setmana passada. El resultat: aproximadament la meitat èren en una platja de sorra fina, aigües transparents, turqueses, amb peixos,...i l’altre meitat describien el paisatge d’un bosc amb flors i vegetació, papallones, salts d’aigua, llacs, nenúfars, ocells, “pins que canten amb el vent”,... el sol, el cel, els núvols, la posta de sol, les estrelles,... també èren un element comú a tots. És clar que hi va haver un parell d’excepcions, el que va entrar al món dels pokemons per a ser-ne el rei i el que era al seu llit.
El que tenen en comú els paradisos dels meus alumnes és la presència de natura verge, aigua i la solitud. Malgrat que tots estaven acompanyats per algun amic o amiga o bé en aquest paradís coneixien l’amor,... estaven “lluny de la civilització”.
Els i les protagonistes de les històries d’amor són descrits principalment pel físic. N’hi ha dues a destacar. Una d’elles transcorre en una platja solitària on coneix una noia i “...parlem del món i de l’univers i de les estrelles. Mengem ous ferrats i patates fregides, el meu menjar preferit i fem una migdiada. Quan ens despertem ens banyem i fem el mort a l’aigua. Després agafem un veler i naveguem pel món.” L’altre història d’amor que també transcorre a la platja diu d’ella que “si plou i ella riu, surt l’arc de Sant Martí, però si s’enfada, les flors es moren, per això jo sempre la faré feliç”.





3 comentaris:

Anapana ha dit...

així dona gust anar a l'escola, penso que és molt important desenvolupar la imaginació i més a l'edat d'aquests alumnes.
La música d'Enya està molt ben triada, ajuda a surar en el món oníric.

Anònim ha dit...

Helena,
m'ha agradat molt.
Intentaré aplicar-ho als meus alumnes, ho hauré d'adaptar una mica (són de P4), ja t'explicaré.
Mati

Helena Solà ha dit...

L'Enric Larreula, escriptor i professor meu a l'autònoma, deia que per aprendre llengua, cal utilitzar-la.
Els i les mestres hem de crear situacions a l'aula, engrescadores, per a que els nostres alumnes la utilitzin i ho facin amb implicació i motivació. La creativitat és molt important també i cal estimular-la.
Mati, ja m'explicaràs què tal l'experiència a p4. Suposo que ho fareu oral o mitjançant un dibuix...