dimecres, 7 d’octubre de 2009

Buenaño, desperta!

Des de fa més de 30 anys que Catalunya viu en democràcia. D'acord que potser és una democràcia mal entesa per alguns però democràcia al cap i a la fi. Què vol dir democràcia? Ja en vaig parlar aquest estiu en un post però les declaracions del regidor i president del PP de Cerdanyola, Manolo Buenaño, semblen sortides de qualsevol forma d'organització política, totalment desfasada, retrògrada i rància, més semblant a una dictadura que no pas una democràcia.

I torno a repetir la pregunta: de què tenen por? quins polítics tenen por de que el seu poble parli, es manifesti, voti, pensi i decideixi?? per què no deixen d'anar en contra del principi més fonamental d'una democràcia? Per què formen part del sistema polític quan estan en contra del principi bàsic de l'organització política per la qual hi treballen?

Buenaño, com a ciutadana de Cerdanyola, et demano un argument, només un, pel qual "t'oposes rotundament" a fer una consulta, que recordo que es tracta d'una consulta popular i no vinculant, a Cerdanyola. Amb aquesta actitud et negues a tu mateix i als teus el dret a decidir que Espanya sigui "una, grande y libre". Quin cinisme. Tot i que no sabria dir si per lo de "grande" o "libre"...
I per cert, tinc un suggeriment per la diada del 2.010, porta-li les flors a la teva mare. Sigues almenys coherent.

Per què Espanya em nega el dret a poder decidir lliurement sobre l'autodeterminació del meu país? Per què m'ho nega un regidor de Cerdanyola? Per què? Reclamo el meu dret a decidir lliurement sobre el futur de la meva nació.
L'ONU reconeix en la seva la carta fundacional que “tots els pobles tenim dret a la lliure determinació". Doncs decidim.

4 comentaris:

Roger Morales i Puig ha dit...

Sense pèls a la llengua...

Helena Solà ha dit...

Doncs... no, no hi tinc pèls a la llengua.
Hauràs d'admetre però que almenys jo sóc coherent, cosa que no poden dir molts...

Roger Morales i Puig ha dit...

Espero que no ho diguis per mi...

Helena Solà ha dit...

Et sents aludit??

No, per TU no ho dic... ja ho saps.