dijous, 2 de juliol de 2009

L'escàndol Monsanto arriba a Catalunya de la mà de CIU, PP i PSc

Monsanto, empresa dedicada als productes de l'agricultura (herbicides, plaguicides,...) ja fa anys que va començar a manipular genèticament el blat i altres productes. Monsanto necessitava fer la patent dels gens que havia creat artificialment. Això suposà un conflicte per a l'oficina de patents dels E.E.U.U., però res com pagar les campanyes polítiques per a saltar obstacles. Així doncs, Monsanto aconseguí patentar diversos gens. Va vendre el seus productes a alguns pagesos nord-americans. Al cap de poc temps i gràcies a la pol.linització (el vent, les abelles,...), milions d'hectàries de camps de blat van quedar contaminades amb blat transgènic de Monsanto. Aquesta empresa denuncià i segueix fent-ho, als agricultors per utilitzar el seu blat, (recordo que patentat). Molts agricultors han perdut els seus camps per a poder pagar les demandes milionàries de Monsanto. Els jutges consideren que encara que sigui per la pol.linització, aquests estan fent ús d'un producte patentat.

Europa era encara verge dels productes Monsanto i dels transgènics fins fa poc. Monsanto ha començat per Catalunya. Gràcies a CIU, PP i PSc (recordo que ho escric amb minúscula perque han de dir "Catalunya" amb la boca petita) han decidit avui al Parlament no regular els transgènics. ERC i ICV s'han quedat sols. CIU, PP i PSc s'han oposat a regular els productes transgènics. Això vol dir que ni tan sols tenim el dret com a consumidors de tenir els transgènics etiquetats. No sabem què comprem.

Per a més informació, videos, documents, webs,... sobre l'escàndol Monsanto, plataformes anti-transgènics i productes transgènics: http://www.somloquesembrem.org/

8 comentaris:

superegidor ha dit...

Helena, saps la meva devoció per els polítics actuals, saps que tinc un autèntic respecte professional per la seva feina i per la seva manera de fer política, que sempre la fan mirant als ciutadans, mai pensant en interessos partidistes ni de les grans empresses i fortunes.

I com ja m'he repetit més que l'all, una vegada més tampoc farà mal:

I si votéssim en blanc???

Roger Morales i Puig ha dit...

Ei! Un post on no ens deixes a parir... Està molt bé!

I super, per una vegada que hi ha dos partits que no es mereixen un vot en blanc...

Helena Solà ha dit...

Super,

entenc perfectament que pensis així. Però tu que em coneixes, si més no, una mica, sabràs que no estic a ERC per cap tipus d'interès particular, ni personal ni econòmic.
Si vaig decidir involucrar-me activament en política és perqué va arribar un moment en el que no podia deixar passar, no podia estar vivint com una espectadora, m'he d'implicar i he de fer. I si estic a ERC és perqué és el partit amb el qual m'hi sento més identificada.
Algun dia ja explicaré el que em motiva i el que em va motivar, més extensament.
Afortunadament, com jo, molta altra gent del meu partit polític i d'altres, tot i tenir idees diferents, si estem en política és per aportar idees i millorar el nostre poble o el nostre país, i res més. I penso que aquesta és una causa noble.


Roger,

és cert que sempre que parlo de vosaltres és per a deixar-vos a parir. Però és que m'ho poseu tan fàcil...
Bé, algun dia havia de ser el primer... per fi parlo positivament d'IC. Si us esforceu una mica, potser algun dia podré parlar bé d'IC Cerdanyola...
Saps que amb vosaltres sóc una mica àcida. En el fons us agrada.

Petons per als dos.

Roger Morales i Puig ha dit...

Dona, agradar, agradar...

Ja saps que jo t'ho perdono gairebé tot, però també saps que no tothom ho fa.

Però vaja, jo t'animo a continuar amb la teva acidesa.

superegidor ha dit...

Roger, quins dos partits??? ;-)
Però jo crec que el que ha de canviar es la manera que teniu de fer política, ja que ara ICV ha estat coherent amb el que representa, només faltaria, però tu saps que altres cops no ha estat així, vaja, a Cerdanyola tenim uns quants exemples, no? Es per això la meva defensa de l'utilització del vot en blanc, ja que es l'única manera que veig de parar això democràticament.

Helena, amb els teus no tinc tantes queixes, ja que no he utilitzat gaire vegades el vot amb ells, però suposo que com a tot arreu...
Potser a les pròximes...

Helena Solà ha dit...

Roger,

continuaré en la meva línia, si no, perdria la gràcia...

Super,

NO M'HO PUC CREURE!!!!!!!!!!!! T'ESTIC FENT DUBTAR!!!!! MIRA QUE SI NO VOTES EN BLANC A LES PROPERES...

Petons per als dos.

Anapana ha dit...

Un cop més veiem com els polítics (no tots) diuen una cosa i en fan una altra de diferent, en treuen profit de que molta gent no té temps per seguir de prop les seves maniobres. El proper dijous entrarà al parlament la ILP antitaurina, segur que tornarem a tenir sorpreses.
Àngel

Helena Solà ha dit...

Enlloc de tants programes del cor, de si aquell torero s'ho fa amb no se quina model, o aquells programes que s'alimenten de quatre desgraciats que van a explicar les seves misèries, estaria bé tenir més programes que parlessin de coses que realment ens interessen, així com debats enriquidors. Però aquí tenim la tele que tenim i que no ajuda gaire.