dimarts, 26 de maig de 2009

7 dones de Cerdanyola parlem de sexe (cap. III i segurament últim)

"Nunca digas de este agua no beberé porque el camino es muy largo y te puede dar mucha sed". Això és el que ens diu una d'elles cada vegada que diem "jo mai...". Suposo que és extrapolable a altres camps. I si no, mireu la política.
Quan vaig començar a escriure sobre aquest tema al meu bloc, algú em va dir que era molt interessant però que vigilés amb com ho tractava. Algú altre em va felicitar per tenir el valor d'abordar aquest tema però també em va dir: "Helena, vigila". Està clar que el tema interessa ja que ha estat el més seguit i el que més comentaris ha deixat. Més, fins i tot que "Carmona versus Morral", "El Burj-Cerdanyola, la solució a l'ARE" i "El llenguatge no verbal diu més que les paraules, regiDORS, preneu nota". Està clar que el tema desperta més interès i és més polèmic que la política municipal. Però també està clar que el sexe segueix essent un gran tabú i de fet, he de reconèixer que jo mateixa m'he posat límits, he censurat molts comentaris d'elles i he suavitzat moltes paraules i tampoc he volgut entrar en els secrets de llit ja que penso que no és interessant i no és el que volia abordar i algú, encara es podria escandalitzar. A més, els secrets de llit cal descobrir-los, és un dels misteris de cada dona.
Acabaré explicant una mica el taller de sexe tàntric que va fer la Lola el cap de setmana. Al taller hi van anar 20 parelles. Diu que van fer un tractament molt espiritual, que van parlar de xacres i energies. Diu que quan es fa l'amor, la dona ha de treure el seu "jo Deessa" i l'home el seu "jo, Deu". Prèviament cal treballar els xacres, fer relaxació i equilibrar les energies. Així, diu, connectes amb l'altre i l'altre amb tu. Un dels exercicis que van fer va consistir en seduir als homes amb la mirada. També ens va explicar que les dones tenim 8 tipus d'orgasmes i que per les característiques del nostre cos, podem disfrutar més que els homes. Però per a fer-ho, el rol de l'home és molt important. La Lola diu que ara que ha après el que sap, que no es conforma amb el que sabia. En vol més, diu.
Crec que tots i totes hem de trencar tabús i fer una societat més sana i equilibrada. I parlar-ne, és una bona manera de començar. Jo, espero haver posat el meu granet de sorra.

3 comentaris:

superegidor ha dit...

En primer lloc m'agradaria que reconsideressis l'opció d'acabar amb la saga que vas començar fa 3 episodis, trobo molt lloable a una persona que es dedica a la política entre d'altres coses, tregui temes tabús que poden obrir ferides però poden obrir altres portes. Crec que qui et va dir les paraules "Helena vigila" no sabia de que parlava, millor no fer-li cas. Una societat que no es pugui permetre això, vol dir que li falta molt per arribar a ser-ho, així que, potser es més necessària la teva aportació en aquest sentit i no en d'altres, que ja estan prou saturats i difícils de canviar. Ei, la meva opinió, que com ja saps, millor no fer-li cas.
L'Altre dia vaig comentar en un sopar d'antics companys de feina el tema del sexe tàntric. La veritat, que ningú sabia de que parlava fora dels 4 comentaris per tothom coneix, ni el sector femení va mostrar gaire interès, "quina feinada" deia una, "només em faltaria això", o "explica-li al Lolo això" varen ser frases repetides.
Això em va donar que pensar, donat els valors d'aquesta societat, estem preparats per aquests tipus de posicionaments espirituals? Pot la majoria de persones plantejar-se un sexe diferent al que coneixem?
La classe masculina em anat donant petites passes, em avançat respecte anys passats, però podem fer-ho en aquest sentit? Podem plantejar-nos aquestes coses sense canviar d'estil de vida? No veig al Lolo després de sortir del taller i connectant amb el seu "jo Deu". Suposo, que en el per el que a mi m'afecta, com diu el Roger, d'aquí uns anys...

Helena Solà ha dit...

Hola Super,

jo crec que he estat valenta i he estat capaç d'abordar aquest tema que és més tabú del que sembla. És possible que hi hagi un quart capítol però no ho crec. Si que m'agradaria que aquest tema s'abordés en altres blocs, per exemple. La mort i els sentiments també són dos grans tabús. Segur que n'hi ha més. I si t'hi fixes, estan lligats amb la nostra condició humana. Som estranys...

Tenim pendent una sortida nocturna per Barna, si és realment interessant pot ser el 4rt capítol.

Francesc ha dit...

Jo m’hi afegeixo en demanar més, tant si és de sexe tàntric, al menys estic més informat que el Lolo, com dels altres temes que has dit, pot ser una forma d’animar-me a participar amb més assiduïtat.